دارالثقلین

قرآن و اهل بیت علیهم السلام نجات دهنده انسانند. اینجا خانه قرآن و حدیث یعنی دارالثقلین است.

دارالثقلین

قرآن و اهل بیت علیهم السلام نجات دهنده انسانند. اینجا خانه قرآن و حدیث یعنی دارالثقلین است.

دارالثقلین

العلم علمان : علم الادیان و علم الابدان
افکار ، اخلاق و رفتار سه بُعد وجودی انسان که باید به منابع دینی سنجیده و تطبیق شوند.
در اینجا مطالب مهمی از معارف قرآن و روایات بیان می شود.
سخنرانی ، طب اسلامی ، تربیت کودک و نوجوان ، اخلاق ، تبلیغ با جوانان و مقاله ها قسمتی از مطالب این وبلاگ هستند.

طبقه بندی موضوعی

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

گزارش 20:30 در مورد تخلّفات طب سنتی در تاریخ 7 / 3 / 95 و تحلیل گزارش

 

« شروع گزارش »

 

با افزایش محبوبیت و مقبولیت طب سنتی در بین مردم مواظب علف های هرزی باشیم که خودشان را در قفسه ی عطاری این طب ریشه دار، جا می کنند .

بعد از نشان دادن تابلوی « دانشکده طب سنتی ایرانی » ( تأسیس 1389 ) به عنوان یک مرکز معتبر آموزشی ، گزارشگر بیان می دارد :

اینجا یکی از مراکز طب سنتی دانشگاهی هست که مردم برای درمان برخی بیماری ها مراجعه می کنند .

گزارش از یک خانمی که لباس پرستاری دارد در همین دانشگاه :

« این ادّعا را ندارم که با طب سنّتی ، بتوانیم تمام  بیماری ها را درمان کنیم »

شخص دیگری از همین مجموعه می گوید : قطعا خیلی از این داروها همه جا هست ولی اینکه نیاز بدن من چی هست ، و باید چی تجویز شود مهم است .

یکی از بیماران خانم : اینجا الحمدلله یکسری آمدم و سری دوم که آمدم خوب بود و بیماری ام خوب شد .

در مصاحبه ای با یکی از دکترها ، دکتر می گوید : بعد از خواندن طب جدید ، به اینجا می آییم و پی اچ دی طب سنتی می گیریم .

گزارشگر : در این بین مراکزی هستند که از علاقه مندی مردم به طب سنتی سوء استفاده می کنند و با هزینه هایی گزاف و روش های غیر علمی مردم را درمان می کنند .

مصاحبه با یک بیمار شکست خورده : رفتم یک بیمارستان و قانونی نبود ، به من پمادی داد که زدم و دستم بد تر شد .

از باور و اعتقاد مردم به طب سنتی  یک عده ای افراد سود جو و فرصت طلب سوء استفاده می کنند . ما وقتی پرونده های تخلّفات پزشکی را در پزشکی قانونی بررسی کردیم ، دیدیم بیمار را از درمان های رایج محروم کرده اند ، باعث ایجاد عارضه برای مردم شده ، حتی داشتیم مواردی که منجر به فوت شده است

گزارشگر : وزارت بهداشتی ها می گویند هیچ مرکز خصوصی در زمینه ی طب سنتی از ما مجوز ندارد .

به یکی از این مراکز سر زدیم که مجوّزش لغو شده است .

تصویر و سخنان پروفسور خیراندیش : 14 هزار پزشک و غیرپزشکی که آموزش دادیم ، کلا بی اعتبار !

سوال گزارش گر : شما مجوّز داشتید ؟ بله . 

سوال : در دولت قبل ؟ بله ، در دولت قبل .

من 29 پرونده ی قضائی در طول این 30 سال داشتم . یک شاکی خصوصی و 28 تا وزیر و رئیس دانشگاه شاکی بودند . و این یکی هم داروی گرمی خورده بود و به اسهال افتاده بود ، اگر به خود من مراجعه می کرد به او می گفتم که یک مقدار ماست بخورد خوب می شود .

 

=====================================================

 

تحلیل گزارش

 

با افزایش محبوبیت و مقبولیت طب سنتی در بین مردم مواظب علف های هرزی باشیم که خودشان را در قفسه ی عطاری این طب ریشه دار جا می کنند .

 

*  این ادبیّات حاکی از این است که می خواهد در ادامه ی گزارش عده ای را به عنوان « علف هرز » معرفی کند و به سیاست های طبّ سنتی آنان ایراد وارد کند .

طبیعتا این جملات و توهین ها به تمامی افرادی که در این گزارش به عنوان مجرم معرفی می شوند ، تطبیق خواهد کرد .

 

بعد از نشان دادن تابلوی « دانشکده طب سنتی ایرانی » ( تأسیس 1389 ) به عنوان یک مرکز معتبر آموزشی ، گزارشگر بیان می دارد :

اینجا یکی از مراکز طب سنتی دانشگاهی هست که مردم برای درمان برخی بیماری ها مراجعه می کنند .

*  اینکه فقط بعضی از مراکز طب سنتی ( که از جهت ما غالبا طبق سیاست های نادرست و جهت دار غربی اداره می شوند )  به عنوان مراکز معتبر طب سنتی جهت آموزش و درمان معرفی شوند کار اشتباهی است در حالیکه در همین دانشگاه های به اصطلاح طب سنتی که در همین گزارش مورد تأیید قرار گرفته ، بر علیه حجامت که از دستورات قطعی دین مبین اسلام است ، علم آموزی می شود .

 

در ادامه گزارش از یک خانمی که لباس پرستاری دارد در همین دانشگاه :

« این ادّعا را ندارم که با طب سنّتی ، بتوانیم تمام از بیماری ها را درمان کنیم »

 

 *  این جمله که از یکی از دانش پژوهان همین مراکز به اصطلاح طب سنّتی می باشد ، بیانگر نواقص علومی است که در این مراکز آموزش داده می شود .

شاید ادّعای این مرکز نباشد ، ولی ادّعای بسیاری از اطبّاء آزاد اندیش طب سنّتی ـ اسلامی این است که تمامی بیماری ها از طریق طب سنّتی ـ اسلامی درمان خواهد شد . حدّاقل بیماری هایی که طب جدید از درمانش عاجز مانده است را طب سنّتی ـ اسلامی درمان خواهد کرد کما اینکه در عمل نیز نمونه های بی شماری اتفاق افتاده است .

 

در ادامه ی گزارش : قطعا خیلی از این داروها همه جا هست ولی اینکه نیاز بدن من چی هست ، و باید چی تجویز شود مهم است .

*  این جمله صحیح است ولی اینکه به چه هدفی و در کدام قسمت گزارش گفته شود مهم است . شما در ادامه ی دانشگاهی که معتبر می دانید و در تأیید آنان و ردّ غیر آنان می گویید ؛ این داروها همه جا هست اما هر کسی قدرت تشخیص ندارد ( کنایتا از این که فقط مجموعه های مشابه ما می تواند خوب درمان کند نه دیگران لذا در ادامه ی گزارش اینچنین آمده : )

 

یکی از بیماران خانم : اینجا الحمدلله یکسری آمدم و سری دوم آمدم خوب بود .

در مصاحبه ای با یکی از دکترهای همین مجموعه ، دکتر می گوید : بعد از خواندن طب جدید ، به اینجا می آییم و پی اچ دی طب سنتی می گیریم .

گزارشگر : در این بین مراکزی هستند که از علاقه مندی مردم به طب سنتی سوء استفاده می کنند و با هزینه هایی گزاف و روش های غیر علمی مردم را درمان می کنند .

مصاحبه با یک بیمار شکست خورده : رفتم یک بیمارستان و قانونی نبود ، یک به من پمادی داد که زدم و دستم بد تر شد .

مصاحبه : از باور و اعتقاد مردم به طب سنتی  یک عده ای افراد سود جو و فرصت طلب سوء استفاده می کنند . ما وقتی پرونده های تخلّفات پزشکی که در پزشکی قانونی بررسی کردیم ، بیمار را از درمان های رایج محروم کرده اند ، باعث ایجاد عارضه برای مردم شده ، حتی داشتیم مواردی که منجر به فوت شده است

 

*  تا اینجا تمامی مطالب و گزارش ها بر این اساس بود که بعضی از اطبّاء و مراکز طبّ سنتی را تأیید کنند و بقیه را رد و تخریب کنند . منظورشان از تأیید هم همان مراکزی بود که در ابتدای گزارش تابلوی آن را نشان دادند و گزارشگر وارد دانشکده طب سنتی شد . چون بقیه ی گزارش ها هم از افراد همان مجموعه و مریض های مراجعه کننده به آن مجموعه بود که بعضی از آن ها به صراحت می گفتند که فلان جا رفتم و مریضی ام بدتر شد .

غیر از اشکالات محتوایی که به مطالب این گزارش وارد است از قبیل : ما وقتی پرونده های تخلّفات پزشکی را در پزشکی قانونی بررسی کردیم ، دیدیم بیمار را از درمان های رایج محروم کرده اند ، باعث ایجاد عارضه برای مردم شده ، حتی داشتیم مواردی که منجر به فوت شده است .

 

اگر بنا باشد بخاطر ایجاد عارضه درب مطب طب سنتی را پلمپ کنید و بساط موسسه ی حجامت را بردارید ، پس می بایست ، اساس طب جدید را از ریشه براندازید . چون همه ی داروهای شیمیایی پر از عارضه می باشد . اگر بخاطر یک مورد یا چند مورد فوت بخاطر معالجه ی طب سنّتی ، بخواهید برخورد کنید و تعطیل کنید ، هر روز در بیمارستان های شما ده ها و صدها نفر می میرند و سالیانه دهها و صدها هزار نفر در همین بیمارستان ها بدست اطبّاء جدید که علم طب یهود را خوانده اند ، می میرند . شما که دست تسلیم از معالجه ی بسیاری از بیماری ها بلند کرده اید و خود را عاجز می دانید !

اگر بناست از کسی مصاحبه کنید که یک پمادی را به دستش زده و درمان نشده یا بدتر شده است ، هر روز در کلینیک های زیبایی ، پوست و مو دهها و صدها نفر گچ های سفید را از متخصصان و فوق تخصصان گرفته و پول های خود را در جیب شرکت های صهیونیسمی می ریزند ولی درمانی در کار نیست ! علاوه بر اینکه اگر بخواهید انصاف را در گزارش رعایت کنید می بایست ، صدها نفری که معالجه شدند را پخش کنید و در کنارش یک نفری که معالجه نشده را نیز پخش کنید .

 

اگر بعد از بیان این مطالب کلّی در ردّ بعضی از درمانگری های سنّتی و مراکز غیرمجاز ، یکی از مصادیق آن نشان داده شود قطعا بسیاری از این اتّهامات متوجّه آن گروه و اشخاص خواهد شد .

پروفسور خیراندش که سال های پرچمدار حمایت از طب سنتی ـ اسلامی بوده و زحمت های بسیاری در این راه متحمل شده است و جریان حجامت که از دستورات مورد تأکید پیغمبراکرم صل الله علیه وآله می باشد را در ایران گسترش داده است و استاد بسیاری از اطبّاء طب سنتی ـ اسلامی در ایران بوده است در ادامه به عنوان یکی از مصادیق غیرقانونی معرّفی می شود .

 

گزارشگر در ادامه ی گزارش می گوید :

وزارت بهداشتی ها می گویند هیچ مرکز خصوصی در زمینه ی طب سنتی از ما مجوز ندارد .

به یکی از این مراکز سر زدیم که مجوّزش لغو شده است .

 

*  در تمامی این گزارش از تکنیک های تصویربرداری برای تخریب یک گروه خاص ، استفاده شده است .

دقیقا همزمان با گفتن این جمله : « به یکی از این مراکز سر زدیم که مجوّزش لغو شده است » ، تصاویر پروفسور خیراندیش و مجموعه ی کنارش را نشان می دهد که از سر میز جلسه به یکباره بلند شده و گویا می خواهند اتاق را ترک کنند . ( همراه شدن تصویر برخواستن و ترک کردن جلسه با گفتن جمله ی مجوّزش لغو شده است ) که در ذهن مخاطب اعتراض و ناراحتی این شخصی که مجوّزش لغو شده را القاء می کند .

در حالیکه کسانیکه شخصیت پروفسور خیراندیش را می شناسند به خوبی می دانند ، ایشان هرگز دغدغه ی شخصی نداشته و ندارد و از این قبیل اقدامات و حتی بسته شدن مطب و موسسه اش ناراحت نیست بلکه آن چیزی که بیشتر موجب ناراحتی ایشان است ، چگونگی حمایت مسلمانان و مدّعیان تبعیت از نظام و رهبری ، از طب یهودی ـ آمریکایی آدم کش و کنار زدن طبّ نجات بخش سنّتی ـ اسلامی است و اینکه چرا بعد از 30 سال از انقلاب نباید حتی یک قانون به نفع طب سنّتی ـ اسلامی وضع شود  با اینکه دغدغه ی رهبری عزیز طب ایرانی ـ اسلامی می باشد .

 

در ادامه ی گزاش جملاتی را در مصاحبه با پروفسور خیراندیش پخش می کند :

 

 14 هزار پزشک و غیرپزشکی که آموزش دادیم ، کلا بی اعتبار .

سوال گزارش گر : شما مجوّز داشتید ؟ بله . 

سوال : از دولت قبل ؟ بله ، در دولت قبل .

من 29 پرونده ی قضائی در طول این 30 سال داشتم . یک شاکی خصوصی و 28 تا وزیر و رئیس دانشگاه شاکی بودند . و این یک نفر هم داروی گرمی خورده بود و به اسهال افتاده بود ، اگر به خود من مراجعه می کرد به او می گفتم که یک مقدار ماست بخورد خوب می شود .

 

* یکی از حرکت های زشت و کارهای غیراخلاقی که در گزارش های جهت دار مرسوم است ، سانسور کلمات و جملات می باشد . شما به راحتی می توانید با حذف قبل و بعد از سخنان یک شخص ، گفته هایی را از زبان او بیرون بیاورید که به ضرر خودش تمام شود .

خبر 20:30 باید مردانه جوابگو باشد که آیا مقصود پروفسور خیراندیش از جملاتی که از او پخش کردید ، همانی است که شما قصد کرده اید ؟!

اگر تمامی گزارش و سخنان پروفسور خیراندیش در گفتگوی گزارشگر با او پخش شود ، همه ی مردم به خبر 20:30 بی اعتماد شده و این خبرگزاری را دروغگو می خوانند .

پروفسور خیراندیش در خلال بیان یکسری درد و دل ها و بیان قضایایی که پیش آمده جهت مقدمه ی بحث خود بیان می دارد که این مقدار پرونده ی قضایی داشته است و...

ولی شما بعد از جملاتی که در بیان اتّهام این جریان و مجوّز نداشتن مرکز ایشان می باشد ، جملاتی را از ایشان پخش می کنید که « من 29 پرونده ی قضائی داشته ام ... »

گویا هر شخصی وقتی می شنود با خودش می گوید ؛ عجب آدم خلافکاری است! مجوّز که ندارد و این همه شاکی هم دارد . تازه شاکیانش هم افراد عادّی نیستند و فقط یک نفر شخصی است و بقیه افراد فهیم و از مسئولین جامعه هستند مثل وزراء و اساتید دانشگاه !
در تخریب یک شخصیت کافی بود که تمامی سخنان قبل و بعد او را حذف کنید و فقط این جملات را بیان کنید تا او سند اتّهام خودش را امضاء کرده باشد .

آیا در آن گزارش ، پروفسور می خواسته بگوید که من متّهم هستم و مجوّز نداشتم ؟! یا اینکه مطالب زیادی در بیان سیاست های غلط وزارت علوم ، وزارت بهداشت و... بیان داشته است .

قسمتی از فرمایشات پروفسور خیراندیش در یکی از جلسات را بیان می دارم تا به دیدگاه این انسان بزرگ پی برده شود :

 

بنده که در این مسیر افتادم ، چون خودم را مدیون می دانستم . ما باید حکم مقام معظم رهبری را بزرگ می کردیم که نکردیم . امروز آقای رئیس جمهور و قوه ی قضائیه و .. بدانند من دنبال این نیستم که موسسه ی حجامت ایران را باز کنید و جواز دهید و تمدید کنید . اینجا چه باز شود چه نشود هیچ اتفاقی نمی افتد . الان مطالبات ما دیگر است . می گوییم سهم و جایگاه طب سنتی ـ اسلامی در درمان کشور چقدر است ، ما همان را می خواهیم .

چند سال است که رهبری فرموده علوم انسانی را اسلامی کنید . آیا اتفاقی افتاده است ؟! خیر . ما تا زمانیکه مجموعه ی خودمان را در شبکه ی رسمی نبرده بودیم مزاحم نداشتیم. ولی از زمانی درخواست کردیم و نامه نوشتیم به وزارت بهداشت که : دانشگاهی تأسیس شده است ، لطفا این را ثبت کنید . گفتند که این ها می خواهند جا پا باز کنند ، سریع دستگیرش کنید و دانشگاهش را ببندید .

آن ها مجوّز نمی دهند نه اینکه ما نگرفته باشیم . و الا چه معنا دارد که من در کشور اسلامی زندگی کنم ولی دانشگاه طب سنتی ـ اسلامی را در یک کشور غیرمسلمان راه بیاندازم ؟! بخاطر اینکه آن ها به ما مجوّز نمی دهند . آن ها حقیقتا طب سنتی ـ اسلامی را قبول ندارند . دو سال هست که حتی پرونده و درخواست مجوّز ما را از جای خودش تکان نداده اند و هیچ اقدامی برای مجوّز دادن انجام نداده اند ، چون نمی خواهند .

این آموزش طب سنتی ـ اسلامی است که  یک رفتار را پایدار می کند ، ریشه ی استعمار را برمی دارد و فرهنگ ایجاد می کند و در مقابل اقتصاد وابسته می ایستد .

تنها جایی که برای توسعه ی طب سنتی ـ اسلامی کار می کند ، موسسه ی تحقیقات حجامت ایران است . 7 هزار مورد پزشک و 7 هزار مورد غیر پزشک آموزش داده است و نتیجه اش 12 میلیون مورد حجامت در سال 92  شده است . نتیجه ی این 12 میلیون حجامت ، کم شدن 12 میلیون آسپرین است . و اگر نخورد برای او ضرر می شود . این آموزش سبب شده که هزاران کارخانه ی ارده شیره  در یزد و دزفول درست شود لذا اگر ارده شیره بخورد دیگر گوشت گاو انگلیسی نمی خورد و برای او ضرر می شود .

و مطالب زیاد دیگری که می توان به سخنان عقلائی ایشان مراجعه کرد و هر انسان آزاد اندیشی آن ها را می پذیرد .

 

 ما نسبت به این سیاست های جهت دار گزارشگران وابسته و خبرهای مستعمره ی بیگانه که به فکر جیب خودشان هستند نه سلامت مردم ، انتقاد شدید داریم و اعتراض خودمان را ابراز می داریم .

 

به آدرس های ذیل رفته و اعتراض خود را بیان دارید :

 

http://webgardi.yjc.ir/fa/contacts

 

http://www.yjc.ir/fa/contacts

 

http://www.yjc.ir/fa/news

 

شماره پیامک خبر 20 و30 شبکه دو سیما :30002030

 

« دریافت فایل صوتی این خبر »

 

 

 


دریافت فایل صوتی
عنوان: فایل صوتی خبری . اقدام تخریبی خبر 20:30 علیه موسسه حجامت ایران
حجم: 2.82 مگابایت
توضیحات: پخش خبر 20:30 در تأیید بسته شدن موسسه حجامت بخاطر نداشتن مجوّز

 

 

 

 

 

 

 

جهت مشاهده ی خبر 20:30 در تاریخ گفته شده ، به آدرس ذیل بروید :

http://www.telewebion.com/#!/episode/1456536/

 

تهیه و تنظیم : محمد علی عابدی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۹
محمد علی عابدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی